The Point – NATO steps up collusion with Asian countries

..

Benjamin Norton is a journalist, writer, and filmmaker. He is the assistant editor of The Grayzone, and the producer of the Moderate Rebels podcast, which he co-hosts with editor Max Blumenthal.

https://thegrayzone.com/author/ben-norton/

..

The Grayzone is a left-wing[1] to far-left[11] news website and blog[15] founded and edited by American journalist Max Blumenthal.[12] The website, initially founded as The Grayzone Project,[16] was affiliated with AlterNet before becoming independent in early 2018.[2] The website’s news content is generally considered to be fringe.[2][17][18][19] It is known for its misleading reporting[20] and sympathetic coverage of authoritarian regimes,[2][13][21] in addition to its denial of the Uyghur genocide.[25] The Grayzone has spread conspiracy theories about Venezuela, Xinjiang, Syria, and other regions.[26][27]

The Grayzone‘s news content is generally considered to be fringe,[2][17][18][19] with its content ideologically centered around the website’s desire for a multipolar world.[2] Along this vein, the website has supported the government of Bashar al-Assad in Syria,[29] publishing content denying that the Syrian government used chemical weapons against civilians during the Syrian civil war,[2][30] and maintains a pro-Kremlin editorial line.[1][29] The website published propaganda during the Russian invasion of Ukraine, including the debunked claim that Ukrainian fighters were using civilians as human shields.[24] The Russian fake news website Peace Data promoted articles from The Grayzone.[31]

The website has also denied the scope of the Xinjiang internment camps and the Uyghur genocide, downplaying widely reported abuses by the Chinese government against Turkic Muslim minorities in Xinjiang.[2][13][12][17]

False claims published by The Grayzone are referenced by Twitter users who back Assad and the Russian government.[29]

The government of China, officials within the Chinese Communist Party (CCP), and Chinese state media have viewed The Grayzone‘s coverage of China positively.[2][13][12][17] The site has been used as a vector to push Chinese Communist Party narratives on Xinjiang, Hong Kong, and Taiwan.[37]

In order to dispute ongoing atrocities in Xinjiang, Chinese state media and Chinese officials have increasingly cited posts from The Grayzone in their public communications.[40] According to a report from the Australian Strategic Policy Institute, Chinese state-controlled media and affiliated entities began to amplify articles from The Grayzone in December 2019 after the website posted an article critical of Xinjiang human rights researcher Adrian Zenz.[17] Chinese state-controlled media cited The Grayzone at least 313 times between December 2019 and February 2021, 252 of which were in English-language publications, the report said.[22][17]

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Grayzone

..

CGTN is China state affiliated media

..

..

..

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s