British regulators fine Chinese ‘propaganda’ channel CGTN €260,000 (£225,000, $420,000) for breaching the UK’s broadcasting rules…

..

https://m.theepochtimes.com/uk-fines-chinese-broadcaster-cgtn-over-forced-confessions-hong-kong-coverage_3724738.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=digitalsub

..

Chinese state-owned broadcaster CGTN loses its licence in the UK

CGTN also loses its right to broadcast in Germany…

Video: News Alert: Australia expels Chinese media CGTN & CCTV’s broadcast | World English Chinese Media Ban

..

British regulators fine Chinese ‘propaganda’ channel

Ofcom has demanded that CGTN pays fines after breaching the UK’s broadcasting rules. Critics say the English-language satellite broadcaster merely parrots the Chinese Communisty Party line in its reports.

British regulators on Monday fined Chinese state broadcast CGTN €260,000 (£225,000, $420,000), one month after having revoked its license.

Peter Humphrey complained to broadcasting watchdog Ofcom about the channel’s airing of a criminal confession that he says he was forced to make.

Ofcom hit the Chinese channel with a €110,000 fine for breaching the country’s broadcast code.

It said the network should have known “there were reasons to doubt whether Mr Humphrey’s consent was genuine and informed.”

Humphrey was jailed for more than two years by a court in Shanghai in 2014 in connection with a corruption case involving pharmaceutical giant GlaxoSmithKline.

Regulator finds bias in Hong Kong reporting

The Chinese broadcaster, whose licence was owned by Star China Media Limited, justified the controversial report to Ofcom on public-interest grounds.

Ofcom also handed out nearly €150,000 in fines over five programs that aired in 2019 covering the Hong Kong pro-democracy protests “had failed to maintain due impartiality.”

Critics say the English-language satellite broadcastermerely parrots the Chinese Communisty Party line in its reports.

Ofcom revoked its license last month after finding the state-backed ownership structure broke UK law. However, it is still liable for penalties over programmes aired while it had a license.

But it returned to German screenslast week after a short suspension.

China already blocks BBC World 

Last month, Chinese regulators banned BBC World News, claiming the global network “seriously violated” the country’s broadcasting rules.

It followed a hard-hitting report about Beijing’s treatment of the country’s Uighur minority.

The National Radio and Television Administration cited “the requirement that news should be truthful and fair” and not “harm China’s national interests.”

The move was widely seen as retaliation for Ofcom’s ban on CGTN.

https://www.dw.com/en/british-regulators-fine-chinese-propaganda-channel/a-56810717

..

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s